ROLE ZAGRANE W ATENEUM

 

Ukończył warszawską PWST w 1964 roku. Grał w warszawskim

Teatrze Klasycznym, Studio, w Teatrze Kwadrat i w Teatrze Komedia.

Od 1981 roku jest aktorem Teatru Ateneum.

 

SPEKTAKLE Z BIEŻĄCEGO REPERTUARU

 

André w „Ojcu” Floriana Zellera,
reżyseria – Iwona Kempa (premiera 2017)

 

Chryzal, zamożny mieszczanin, naukowiec i znawca, co zgadł, dlaczego Izaak Newton się mylił
w „Dziewicach i mężatkach” Moliera,
inscenizacja – Janusz Wiśniewski (premiera 2015)

 

„W progu”  Glena Bergera,

reżyseria – Bartek Konopka (premiera 2013)

SPEKTAKLE ARCHIWALNE

 

Ojciec w „Mieście” Jewgienija Griszkowca,

reżyseria – Artur Urbański (premiera 2009)

 

Osvald w „Odejściach” Václava Havla,

reżyseria – Izabella Cywińska (premiera 2008)

 

Sam w „Powrocie do domu” Harolda Pintera,

reżyseria – Barbara Sass (premiera 2007)

 

Bartolo w „Cyruliku sewilskim” Pierrea Beaumarchais,

reżyseria – Gustaw Holoubek (premiera 2006)

 

Czyściciel w „Demonach” Johna Whitinga,

reżyseria – Wojciech Adamczyk (premiera 2004)

 

Pacjent Ignacy Zziębnięty w sztuce „Młynarski czyli trzy elementy” ,

scenariusz i reżyseria – Magda Umer (premiera 2003)

 

Profesor Skoliński w „Opętanych” Witolda Gombrowicza,

reżyseria – Andrzej Pawłowski (premiera 2000)

 

Zauberkönig w „Opowieściach lasku wiedeńskiego” Ödöna von Horvátha,

reżyseria – Agnieszka Glińska (premiera 1998)

 

„Opera Granda” , scenariusz – Aldona Krasucka, Maciej Wojtyszko,

reżyseria – Maciej Wojtyszko, Tadeusz Wiśniewski (premiera 1996)

 

Król Ignacy w „Iwonie księżniczce Burgunda” Witolda Gombrowicza,

reżyseria – Waldemar Śmigasiewicz, Maciej Wojtyszko (premiera 1994)

 

Ezra Chater, Poeta w „Arkadii” Toma Stopparda,

reżyseria – Andrzej Pawłowski (premiera 1994)

 

„Czytadło” Tadeusza Konwickiego,

reżyseria – Robert Gliński (premiera 1994)

 

Kubuś w sztuce „Kubuś Fatalista i jego Pan” Denisa Diderota,

reżyseria – Andrzej Pawłowski (premiera 1993)

 

Bernard OHare w sztuce „Matka noc” Kurta Vonneguta,

reżyseria – Wojciech Adamczyk (premiera 1993)

 

Bobin w „Słomkowym kapeluszu” Eugene Labichea,

reżyseria – Krzysztof Zaleski (premiera 1992)

 

„Tuwim”,

scenariusz i reżyseria – Jan Kamieński (premiera 1991)

 

Dyndalski w „Zemście” Aleksandra Fredry,

reżyseria – Gustaw Holoubek (premiera 1990)

 

Rubaszow w „Ciemności w południe” Arthura Koestlera,

reżyseria – Janusz Warmiński, Stanisław Mączyński (premiera 1989)

 

„Wysocki” , scenariusz – Irena Lewandowska, Wojciech Młynarski,

reżyseria – Wojciech Młynarski (premiera 1989)

 

„Mała apokalipsa” Tadeusza Konwickiego,

reżyseria – Krzysztof Zaleski (premiera 1989)

 

Błogosławiona Siwula w sztuce „Kabaret Kici-Koci” Mirona Białoszewskiego,

reżyseria – Tadeusz Słobodzianek (premiera 1988)

 

Skibiński w „Szalbierzu” György Spiró ,

reżyseria – Maciej Wojtyszko (premiera 1987)

 

„Hemar” , scenariusz – Wojciech Młynarski, Rudolf Gołębiowski,

reżyseria – Wojciech Młynarski (premiera 1987)

 

Gruby w „Pasjansie” Pawła Trzaski,

reżyseria – Paweł Trzaska (premiera 1987)

 

Trazea Petus w „Ludziach cesarza” Zygmunta Hübnera,

reżyseria – Zdzisław Tobiasz (premiera 1986)

 

Roger w sztuce „Balkon” Jeana Geneta,

reżyseria – Andrzej Pawłowski (premiera 1985)

 

„Brel” , scenariusz – Emilian Kamiński,

reżyseria – Emilian Kamiński, Wojciech Młynarski (premiera 1985)

 

Pyckal w „Trans-Atlantyku” Witolda Gombrowicza,

reżyseria – Andrzej Pawłowski (premiera 1984)

 

Gość II w sztuce „Wkrótce nadejdą bracia” Janusza Krasińskiego,

reżyseria – Kazimierz Kutz (premiera 1984)

 

Siemian w „Pornografii” Witolda Gombrowicza,

reżyseria – Andrzej Pawłowski (premiera 1983)

 

Ozyryk w „Hamlecie” Williama Shakespearea,

reżyseria – Janusz Warmiński (premiera 1983)

 

Legendre w „Śmierci Dantona” Georga Büchnera,

reżyseria – Kazimierz Kutz (premiera 1982)