Szkołę teatralną ukończył w Łodzi w 1956 roku. Od początku pracy artystycznej związany z naszym Teatrem. W Teatrze Ateneum zagrał ponad 100 ról! Współpracuje także z Teatrem Polskiego Radia.
SPEKTAKLE Z BIEŻĄCEGO REPERTUARU
Starzec w “Antygonie” Sofoklesa,
reżyseria – Agnieszka Korytkowska (premiera 2018)
SPEKTAKLE ARCHIWALNE
Śmierć, niegdyś Julien, Prałat Piekła
w “Dziewicach i mężatkach” Moliera,
inscenizacja- Janusz Wiśniewski (premiera 2015)
Woźny w “Rzeźni” S. Mrożka
reżyseria – Artur Tyszkiewicz (premiera 2015)
Levi Icchak w “Namiętnościach” I. B. Singera,
adaptacja i reżyseria – Izabella Cywińska (premiera 2009)
Riabcow w “Zmierzchu” Izaaka Babla,
reżyseria – Bogdan Michalik (premiera 2005)
“Zatrudnimy starego clowna” Matei Visnieca,
reżyseria – Sebastian Chondrokostas (premiera 2004)
De La Rochepozayw “Demonach” Johna Whitinga,
reżyseria – Wojciech Adamczyk (premiera 2004)
Firmin w sztuce “Frédérick czyli Bulwar Zbrodni” Erica-Emmanuela Schmitta,
reżyseria – Wojciech Adamczyk (premiera 2003)
Kurator w “Rewizorze” Mikołaja Gogola,
reżyseria – Krzysztof Zaleski (premiera 2002)
Ogłoszeniowiec w sztuce “Nos” Mikołaja Gogola
(przedstawienie warsztatowe Wydziału Reżyserii Akademii Teatralnej w Warszawie),
reżyseria – Gabriel Gietzky (premiera 2002)
Szymon w “Skąpcu” Moliera,
reżyseria – Krzysztof Zaleski (premiera 2001)
Łuka w “Niedźwiedziu” Antoniego Czechowa (“Dwie sceny miłosne”),
reżyseria – Krzysztof Zaleski (premiera 2001)
Chłop Andrzej Le. w “Opętanych” Witolda Gombrowicza,
reżyseria – Andrzej Pawłowski (premiera 2000)
“Tak daleko, tak blisko” wg Tadeusza Konwickiego,
reżyseria – Krzysztof Zaleski (premiera 1998)
Kent w “Garderobianym” Ronalda Harwooda,
reżyseria – Krzysztof Zaleski (premiera 1997)
Pedrillo w sztuce “Szalony dzień czyli Wesele Figara” P. Beaumarchais,W. A. Mozarta,
reżyseria – Waldemar Śmigasiewicz (premiera 1997)
Baltazar w “Kupcu weneckim” Williama Shakespearea,
reżyseria – Waldemar Śmigasiewicz (premiera 1996)
Służący doży Wenecji w “Scenach z egzekucji” Horwarda Barkera,
reżyseria – Andrzej Pawłowski (premiera 1995)
Służący Tomasz w “Prawdomównym kłamcy” Grigorija Gorina,
reżyseria – Wojciech Wojtyszko (premiera 1995)
Jellaby, starszy lokaj w “Arkadii” Toma Stopparda,
reżyseria – Andrzej Pawłowski (premiera 1994)
Walenty w “Iwonie księżniczce Burgunda” Witolda Gombrowicza,
reżyseria – Waldemar Śmigasiewicz, Maciej Wojtyszko (premiera 1994)
“Czytadło” Tadeusza Konwickiego,
reżyseria – Robert Gliński (premiera 1994)
Służący Agazzich w “Tak jest jak się państwu zdaje” Luigi Pirandella,
reżyseria – Waldemar Śmigasiewicz (premiera 1993)
Służący; Ojciec Agaty w sztuce “Kubuś Fatalista i jego Pan” Denisa Diderota,
reżyseria – Andrzej Pawłowski (premiera 1993)
Pokojowy królewski w “Mazepie” Juliusza Słowackiego,
reżyseria – Gustaw Holoubek (premiera 1992)
Bosman w “Burzy” Williama Shakespearea,
reżyseria – Krzysztof Zaleski (premiera 1991)
Konduktor w “Firmie” Mariana Hemara,
reżyseria – Edward Dziewoński (premiera 1991)
Mularz w “Zemście” Aleksandra Fredry,
reżyseria – Gustaw Holoubek (premiera 1990)
Pan Barrel w sztuce “Którzy upadają” Samuela Becketta,
reżyseria – Bożena Suchocka, Jarosław Ostaszkiewicz (premiera 1990)
Psychiatra; Mężczyzna w “Małżeństwie pana Mississippi” Friedricha Dürrenmatta,
reżyseria – Janusz Warmiński (premiera 1990)
Dozorca w “Ciemności w południe” Arthura Koestlera,
reżyseria – Janusz Warmiński, Stanisław Mączyński (premiera 1989)
Oficer w “Pawle Pierwszym” Dymitra Mereżkowskiego,
reżyseria – Krzysztof Zaleski (premiera 1989)
“Mała apokalipsa” Tadeusza Konwickiego
reżyseria – Krzysztof Zaleski (premiera 1989)
Kalt w “Godzinie prawdy” Krzysztofa Choińskiego,
reżyseria – Zdzisław Tobiasz (premiera 1988)
Podejrzany typ w “Samobójcy” Nikołaja Erdmana,
reżyseria – Andrzej Rozhin (premiera 1988)
Oficer w “Szalbierzu” György Spiró,
reżyseria – Maciej Wojtyszko (premiera 1987)
Wysoki członek spółdzielni w “Garażu” Emila Bragińskiego, Eldara Riazanowa,
reżyseria Janusz Warmiński (premiera 1987)
Gość w “Wiśniowym sadzie” Antoniego Czechowa,
reżyseria – Janusz Warmiński (premiera 1986)
Rewolucjonista w “Balkonie” Jeana Geneta,
reżyseria – Andrzej Pawłowski (premiera 1985)
Protokolant w “Trans-Atlantyku” Witolda Gombrowicza,
reżyseria – Andrzej Pawłowski (premiera 1984)
Robotnik w “Matce” Stanisława Ignacego Witkiewicza,
reżyseria – Janusz Warmiński (premiera 1984)
Głos Jima w sztuce “Słodkie miasto” Stephena Poliakoffa,
reżyseria – Emilian Kamiński (premiera 1983)
Reynaldo w “Hamlecie” Williama Shakespearea,
reżyseria – Janusz Warmiński (premiera 1983)
Doucin w sztuce “Gra miłości i śmierci” Romaina Rollanda,
reżyseria – Zdzisław Tobiasz (premiera 1982)
Żołnierz II w sztuce “Po Hamlecie” Jerzego Żurka,
reżyseria – Janusz Warmiński (premiera 1981)
Franciszek Ksawery Branicki w “Polonezie” Jerzego S.Sito,
reżyseria – Janusz Warmiński (premiera 1981)
Policjant I w “Operze za trzy grosze” Bertolta Brechta – Kurta Weilla,
reżyseria – Ryszard Peryt (premiera 1980)
Sekretarz sądu w “Sprawie Andersonville” Saula Levitta,
reżyseria – Zdzisław Tobiasz (premiera 1979)
Oficer służbowy w “Tryptyku listopadowym” wg Stanisława Wyspiańskiego,
reżyseria – Janusz Warmiński (premiera 1978 )
Baron Ruprecht Chraposkrzecki w sztuce “Oni” Stanisława Ignacego Witkiewicza,
reżyseria – Piotr Paradowski (premiera 1978 )
Neumann w sztuce “Wielki Fryderyk” Adolfa Nowaczyńskiego,
reżyseria – Józef Gruda (premiera 1977)
“Ludzie energiczni” Wasilija Szukszyna,
reżyseria – Zdzisław Tobiasz (premiera 1977)
Hipnotyzer, Sanitariusz w “A miłość nigdy się nie kończy” Ödöna von Horvátha,
reżyseria – Janusz Warmiński (premiera 1976)
Urzędnik portowy w “Korsarzu” Josepha Conrada,
reżyseria – Maciej Domański, Marek Walczewski (premiera 1976)
Wyznawca w Pannie “Tutli-Putli” Stanisława Ignacego Witkiewicza,
reżyseria – Janusz Warmiński (premiera 1975)
Kardynał Padwy w sztuce “Tragiczne dzieje doktora Fausta” Christophera Marlowea,
reżyseria – Maciej Prus (premiera 1975)
Manekin męski 52; Lokaj II w “Balu manekinów” Brunona Jasieńskiego,
reżyseria – Janusz Warmiński (premiera 1974)
“Bloomusalem” Jamesa Joycea,
reżyseria – Jerzy Grzegorzewski (premiera 1974)
Sąsiad I w sztuce “Skoro go nie ma” Tadeusza Peipera,
reżyseria – Janusz Warmiński (premiera 1973)
Student w “Ameryce” Franza Kafki,
reżyseria – Jerzy Grzegorzewski (premiera 1973)
Pan w cylindrze w sztuce “Gyubal Wahazar czyli na przełęczach bezsensu” Stanisława Ignacego Witkiewicza,
reżyseria – Maciej Prus (premiera 1973)
Policjant w “Na dnie” Maksyma Gorkiego,
reżyseria – Jan Świderski (premiera 1972)
Kierownik sali w “Kuchni” Arnolda Weskera,
reżyseria – Janusz Warmiński (premiera 1972)
Zmiennik w “Hyde Parku” Adama Kreczmara,
reżyseria – Zdzisław Tobiasz (premiera 1971)
Chochoł w “Szewcach” Stanisława Ignacego Witkiewicza,
reżyseria – Maciej Prus (premiera 1971)
Maurycy Nikołajewicz “Biesach” Fiodora Dostojewskiego,
reżyseria – Janusz Warmiński (premiera 1971)
Grodny w “Krakusie” Cypriana Kamila Norwida,
reżyseria – Małgorzata Dziewulska (premiera 1970)
Człowiek Wozuba Tenorita w “Aby podnieść różę” Andrzeja Trzebińskiego,
reżyseria – Janusz Warmiński (premiera 1970)
Don Jose Intriguez de Estrada w “Sonacie Belzebuba” Stanisława Ignacego Witkiewicza,
reżyseria – Wanda Laskowska (premiera 1969)
Służący w “Wujaszku Wani” Antoniego Czechowa,
reżyseria – Kazimierz Dejmek (premiera 1968)
Trzymałkiewicz; Dziad w “Dyliżansie” Aleksandra Fredry,
reżyseria – Jerzy Goliński (premiera 1968)
Pastor; Asystent; Gość w “Biografii” Maxa Frischa,
reżyseria – Janusz Warmiński (premiera 1968)
Urzędnik policyjny I w “Niemcach” Leona Kruczkowskiego,
reżyseria – Janusz Warmiński (premiera 1967)
II Zakonnica w sztuce “Męczeństwo i Śmierć Jeana Paula Marata…” Petera Weissa,
reżyseria – Konrad Swinarski (premiera 1967)
Turek w “Zmierzchu” Izaaka Babla,
reżyseria – Bohdan Korzeniewski (premiera 1967)
Wartownik w “Incydencie w Vichy” Arthura Millera,
reżyseria – Janusz Warmiński (premiera 1966)
Żołnierz II; Chłop II w “Śmierci na gruszy” Witolda Wandurskiego
reżyseria – Józef Szajna (premiera 1966)
Kamerdyner w “Mężu i żonie” Aleksandra Fredry,
reżyseria – Janusz Warmiński (premiera 1966)
Schwarzer w “Zamku” Franza Kafki,
reżyseria – Janusz Warmiński (premiera 1965)
Don Manoel Ocayo w “Martwej królowej” Henryego de Montherlanta,
reżyseria – Jerzy Kreczmar (premiera 1964)
Inteligent w sztuce “Niech-no tylko zakwitną jabłonie” Agnieszki Osieckiej,
reżyseria – Jan Biczycki (premiera 1964)
Pan I w sztuce “Inkarno” Kazimierza Brandysa,
reżyseria – Wanda Laskowska (premiera 1963)
Ludwik XIII, Urzędnik w “Demonach” Johna Whitinga,
reżyseria – Andrzej Wajda (premiera 1963)
Żołnierz andorański w “Andorze” Maxa Frischa,
reżyseria – Janusz Warmiński (premiera 1962)
Długi w “Kwaterach” Janusza Krasińskiego (“Stworzenie świata”),
reżyseria – Zdzisław Tobiasz (premiera 1962)
Stulpa w sztuce “Partita na instrument drewniany”Stanisława Grochowiaka („Stworzenie świata” ),
reżyseria – Zdzisław Tobiasz (premiera 1962)
Strażnik w “Krucjacie” Krzysztofa Choińskiego,
reżyseria – Jan Bratkowski (premiera 1962)
SS-man I w sztuce “Więźniowie z Altony” Jean-Paul Sartrea,
reżyseria – Janusz Warmiński (premiera 1961)
Ułan II; Poeta romansowy w “Kramie z piosenkami” Leona Schillera,
reżyseria – Barbara Fijewska (premiera 1961)
Sir James Tyrrel; James Blunt w “Ryszardzie III” Williama Shakespearea,
reżyseria – Jacek Woszczerowicz (premiera 1960)
Braciszek, Śmierć w “Testamencie psa” Ariano Suassuny,
reżyseria – Konrad Swinarski (premiera 1960)
Archibald; Podróżny w “Królu Henryku IV” Williama Shakespearea
reżyseria – Aleksander Bardini (premiera 1960)
III Milicjant w “Studniach” Tymoteusza Karpowicza,
reżyseria – Jan Kulczyński (premiera 1960)
Chór w sztuce “Lilla Weneda” Juliusza Słowackiego,
reżyseria – Jan Kulczyński (premiera 1959)
Ryjek w “Śnie nocy letniej” Williama Shakespearea,
reżyseria – Aleksander Bardini (premiera 1959)
Marynarz w sztuce “Tramwaj zwany pożądaniem” Tennessee Williamsa,
reżyseria – Janusz Warmiński (premiera 1958)
I Pan w cylindrze w “Procesie” Franza Kafki,
reżyseria – Jan Kulczyński (premiera 1958)
Służący w “Prawie męża” Guy de Maupassanta,
reżyseria – Aleksander Bardini (premiera 1958)
Kruk w “Osaczonych” Janusza Warmińskiego,
reżyseria – Bronisław Pawlik (premiera 1958)
Oficer Gwardii w “Świętoszku” Moliera,
reżyseria – Janusz Warmiński (premiera 1957)
Kucharz w “Lecie” Tadeusza Rittnera,
reżyseria – zespół pod kierunkiem Maryny Broniewskiej (premiera 1957)
Protokolant w sztuce “Soledad” Colette Audry,
reżyseria – Janusz Warmiński (premiera 1957)
Mężczyzna II w sztuce “Yerma” Federico Garcii Lorci,
reżyseria – Janusz Warmiński (premiera 1957)
Dujardin w sztuce “Ich głowy” Marcela Aymea,
reżyseria – Zdzisław Tobiasz (premiera 1956)