BILETY JUŻ OD 40 ZŁ TYLKO DLA WIDZÓW ZAPISANYCH NA NEWSLETTER!
(w rezerwacji telefonicznej – 22 50 28 150/ 22 50 28 151 oraz przy zakupie w kasach biletowych Teatru Ateneum). Promocją objęte są spektakle w dniach 06.05.22, 07.05.22, 08.05.22.
Najnowszy spektakl muzyczny Teatru Ateneum, którego scenariusz oparty jest na twórczości Wojciecha Młynarskiego.
Tym razem wyruszamy w muzyczną ekspedycję pod kryptonimem „Misja: Młynarski”.
Z perspektywy utworów Wojciecha Młynarskiego – tych doskonale znanych, ale również mało popularnych przyjrzymy się „naszej planecie”, ale też planecie „Młynarski”, o której– chociaż mogłoby się nam tak wydawać – może nie wszystko jeszcze wiemy.
Misja: Młynarski startuje, by odetchnąć, odpocząć w miłym towarzystwie, ale też – słowami Młynarskiego – podrzucić parę tematów na serio i zupełnie poważnie.
Autorem scenariusza i reżyserem przedstawienia jest Jacek Bończyk, a kierownikiem muzycznym tej ekspedycji – Wojciech Borkowski.
W obsadzie aktorki i aktorzy Teatru Ateneum: Przemysław Bluszcz, Jacek Bończyk, Grzegorz Damięcki, Wojciech Brzeziński, Julia Konarska, Bartłomiej Nowosielski, Olga Sarzyńska, Katarzyna Ucherska. Towarzyszy im, grający na żywo, zespół muzyczny.
FRAGMENTY RECENZJI (rozwiń)
W czasach gdy telewizja publiczna faszeruje nas ogólnorozrywkowym cyklem w postaci prezentacji głównie utworów disco-polo, warto wybrać się do warszawskiego Ateneum, by posłuchać piosenek, w których o coś chodzi, dojrzałych myślowo i mądrych. […] …mają formę od początku do końca zakomponowanego dramatyzmu, jak choćby prawdziwe miniaturki aktorskie znakomicie, a nawet olśniewająco, niekiedy z zamierzoną parodią wykonywane przez Grzegorza Damięckiego (rewelacyjne „Po Krakowskim Przedmieściu w noc majową”), Przemysława Bluszcza („Och ty w życiu”), Bartłomieja Nowosielskiego („Ballada skandynawska”) czy Wojciecha Brzezińskiego („Nie mam jasności w temacie Marioli”).
Spektakl Jacka Bończyka, w którym sam reżyser prezentuje nieprawdopodobną wręcz aktualność i trafność sądów na temat naszych narodowych kompleksów w śpiewanych felietonach napisanych wierszem przez Wojciecha Młynarskiego, ogląda się z ogromnym zainteresowaniem, ale i z czułością. Wrażenie robią wszystkie utwory śpiewane solo, jak i te inscenizowane zespołowo. […] Imponuje trafność wyboru piosenek, które aktorkom, również dzięki efektownie stylizowanych kostiumom Anny Chadaj, pozwalają na pokazanie zróżnicowanych, odmiennych typów kobiecości, od femme fatale do tych rozdartych psychicznie czy dręczonych cierpieniem. Julia Konarska („Bohaterowie Remarque’a”), Katarzyna Ucherska („Spóźniłam się na mój ślub”) i Olga Sarzyńska próbują w każdym utworze odnaleźć własny, osobisty ton, co zaowocowało między innymi zupełnie innym od pierwowzoru wykonaniem przez ostatnią z artystek „Och, życie kocham cię nad życie” z muzyką Włodzimierza Korcza.
Wiesław Kowalski, TEATR DLA WSZYSTKICH
całość tutaj
Spektakl teatralny okraszony muzyką na żywo, wykonaną na najwyższym poziomie to moim zdaniem wciąż forma nowatorska. Tym bardziej więc wszystkim czytelnikom niniejszego bloga rekomenduję przedstawienie Misja: Młynarski w reżyserii Jacka Bończyka.
Kunszt muzyki granej na żywo, nietuzinkowe aktorskie interpretacje, a wszystko podane w kosmicznym anturażu nie z tej ziemi. Taki właśnie dla mnie był spektakl Misja: Młynarski, który mam nadzieję na długo zagości w repertuarze warszawskiego Teatru Ateneum. To piękny sposób na ożywianie dorobku tego genialnego twórcy, a za sprawą tak osobistych, emocjonalnych wykonań, wiele utworów zyskało niezapomniane oblicza, które powinny zasilić kanon muzyki rozrywkowej.
Agata Zakrzewska, MUZYCZNE WIDZIMISIĘ
całość tutaj
Ateneum to teatr domowy Wojciecha Młynarskiego. Sam przygotował tu kilka „śpiewających” spektakli (m.in. „Hemar”, 1987), a po jego odejściu stał się często przywoływanym świadkiem czasów minionych i, niestety, współczesnych. Trafność jego spostrzeżeń i ciętych diagnoz na temat polskich przywar, resentymentów, niedojrzałości i intelektualnego opóźnienia wciąż zaskakuje.
Widać to i słychać w najnowszym spektaklu opartym, na jego piosenkach i wierszowanych felietonach przygotowanym przez Jacka Bończyka, nie po raz pierwszy sięgającego po utwory Mistrza.
pisarze.pl
całość tutaj
PREMIERA31 grudnia 2021 | SCENA GłÓWNA |
CZAS TRWANIA
125 min (1 przerwa)
OBSADA
Julia Konarska
Olga Sarzyńska
Katarzyna Ucherska
Grzegorz Damięcki
Wojciech Brzeziński
Przemysław Bluszcz
Bartłomiej Nowosielski
Jacek Bończyk
ZESPÓŁ MUZYCZNY
Wojciech Borkowski / Michał Lamża
– fortepian
Paweł Stankiewicz / Andrzej Olewiński
– gitary
Maciej Szczyciński / Wojciech Gumiński
– bas
Piotr Maślanka / Szymon Linette
– perkusja
TWÓRCY
autor | Wojciech Młynarski |
scenariusz i reżyseria | Jacek Bończyk |
aranżacje i kierownictwo muzyczne | Wojciech Borkowski |
Scenografia i światło | Grzegorz Policiński |
choreografia | Inga Pilchowska |
kostiumy | Anna Chadaj |
przygotowanie wokalne | Andrzej Borzym jr |
asystent reżysera | Bartłomiej Nowosielski |
BILETY
Parter | 110 zł | ||
Balkon | 70 zł |