ROLE ZAGRANE W ATENEUM

 

Szkołę teatralną ukończył w Łodzi w 1956 roku. Od początku pracy artystycznej związany z naszym Teatrem. W Teatrze Ateneum zagrał ponad 100 ról! Współpracuje także z Teatrem Polskiego Radia.

 

SPEKTAKLE Z BIEŻĄCEGO REPERTUARU

 

Śmierć, niegdyś Julien, Prałat Piekła
w „Dziewicach i mężatkach” Moliera,
inscenizacja – Janusz Wiśniewski (premiera 2015)

 

Woźny w „Rzeźni” S. Mrożka
reżyseria – Artur Tyszkiewicz (premiera 2015)

 

SPEKTAKLE ARCHIWALNE

 

Levi Icchak w „Namiętnościach” I. B. Singera,

adaptacja i reżyseria – Izabella Cywińska (premiera  2009)

 

Riabcow w „Zmierzchu” Izaaka Babla,

reżyseria – Bogdan Michalik (premiera 2005)

 

„Zatrudnimy starego clowna” Matei Visnieca,

reżyseria – Sebastian Chondrokostas (premiera 2004)

 

De La Rochepozay w „Demonach” Johna Whitinga,

reżyseria – Wojciech Adamczyk (premiera 2004)

 

Firmin w sztuce „Frédérick czyli Bulwar Zbrodni” Erica-Emmanuela Schmitta,

reżyseria – Wojciech Adamczyk (premiera 2003)

 

Kurator w „Rewizorze” Mikołaja Gogola,

reżyseria – Krzysztof Zaleski (premiera 2002)

 

Ogłoszeniowiec w sztuce „Nos” Mikołaja Gogola

(przedstawienie warsztatowe Wydziału Reżyserii Akademii Teatralnej w Warszawie),

reżyseria – Gabriel Gietzky (premiera 2002)

 

Szymon w „Skąpcu” Moliera,

reżyseria – Krzysztof Zaleski (premiera 2001)

 

Łuka w „Niedźwiedziu” Antoniego Czechowa („Dwie sceny miłosne”),

reżyseria – Krzysztof Zaleski (premiera 2001)

 

Chłop Andrzej Le. w „Opętanych” Witolda Gombrowicza,

reżyseria – Andrzej Pawłowski (premiera 2000)

 

„Tak daleko, tak blisko” wg Tadeusza Konwickiego,

reżyseria – Krzysztof Zaleski (premiera 1998)

 

Kent w „Garderobianym” Ronalda Harwooda,

reżyseria – Krzysztof Zaleski (premiera 1997)

 

Pedrillo w sztuce „Szalony dzień czyli Wesele Figara” P. Beaumarchais, W. A. Mozarta,

reżyseria – Waldemar Śmigasiewicz (premiera 1997)

 

Baltazar w „Kupcu weneckim” Williama Shakespearea,

reżyseria – Waldemar Śmigasiewicz (premiera 1996)

 

Służący doży Wenecji w „Scenach z egzekucji” Horwarda Barkera,

reżyseria – Andrzej Pawłowski (premiera 1995)

 

Służący Tomasz w „Prawdomównym kłamcy” Grigorija Gorina,

reżyseria – Wojciech Wojtyszko (premiera 1995)

 

Jellaby, starszy lokaj w „Arkadii” Toma Stopparda,

reżyseria – Andrzej Pawłowski (premiera 1994)

 

Walenty w „Iwonie księżniczce Burgunda” Witolda Gombrowicza,

reżyseria – Waldemar Śmigasiewicz, Maciej Wojtyszko (premiera 1994)

 

„Czytadło” Tadeusza Konwickiego,

reżyseria – Robert Gliński (premiera 1994)

 

Służący Agazzich w „Tak jest jak się państwu zdaje” Luigi Pirandella,

reżyseria – Waldemar Śmigasiewicz (premiera 1993)

 

Służący; Ojciec Agaty w sztuce „Kubuś Fatalista i jego Pan” Denisa Diderota,

reżyseria – Andrzej Pawłowski (premiera 1993)

 

Pokojowy królewski w „Mazepie” Juliusza Słowackiego,

reżyseria – Gustaw Holoubek (premiera 1992)

 

Bosman w „Burzy” Williama Shakespearea,

reżyseria – Krzysztof Zaleski (premiera 1991)

 

Konduktor w „Firmie” Mariana Hemara,

reżyseria – Edward Dziewoński (premiera 1991)

 

Mularz w „Zemście” Aleksandra Fredry,

reżyseria – Gustaw Holoubek (premiera 1990)

 

Pan Barrel w sztuce „Którzy upadają” Samuela Becketta,

reżyseria – Bożena Suchocka, Jarosław Ostaszkiewicz (premiera 1990)

 

Psychiatra; Mężczyzna w „Małżeństwie pana Mississippi” Friedricha Dürrenmatta,

reżyseria – Janusz Warmiński (premiera 1990)

 

Dozorca w „Ciemności w południe” Arthura Koestlera,

reżyseria – Janusz Warmiński, Stanisław Mączyński (premiera 1989)

 

Oficer w „Pawle Pierwszym” Dymitra Mereżkowskiego,

reżyseria – Krzysztof Zaleski (premiera 1989)

 

„Mała apokalipsa” Tadeusza Konwickiego

reżyseria – Krzysztof Zaleski (premiera 1989)

 

Kalt w „Godzinie prawdy” Krzysztofa Choińskiego,

reżyseria – Zdzisław Tobiasz (premiera 1988)

 

Podejrzany typ w „Samobójcy” Nikołaja Erdmana,

reżyseria – Andrzej Rozhin (premiera 1988)

 

Oficer w „Szalbierzu” György Spiró,

reżyseria – Maciej Wojtyszko (premiera 1987)

 

Wysoki członek spółdzielni w „Garażu” Emila Bragińskiego, Eldara Riazanowa,

reżyseria Janusz Warmiński (premiera 1987)

 

Gość w „Wiśniowym sadzie” Antoniego Czechowa,

reżyseria – Janusz Warmiński (premiera 1986)

 

Rewolucjonista w „Balkonie” Jeana Geneta,

reżyseria – Andrzej Pawłowski (premiera 1985)

 

Protokolant w „Trans-Atlantyku” Witolda Gombrowicza,

reżyseria – Andrzej Pawłowski (premiera 1984)

 

Robotnik w „Matce” Stanisława Ignacego Witkiewicza,

reżyseria – Janusz Warmiński (premiera 1984)

 

Głos Jima w sztuce „Słodkie miasto” Stephena Poliakoffa,

reżyseria – Emilian Kamiński (premiera 1983)

 

Reynaldo w „Hamlecie” Williama Shakespearea,

reżyseria – Janusz Warmiński (premiera 1983)

 

Doucin w sztuce „Gra miłości i śmierci” Romaina Rollanda,

reżyseria – Zdzisław Tobiasz (premiera 1982)

 

Żołnierz II w sztuce „Po Hamlecie” Jerzego Żurka,

reżyseria – Janusz Warmiński (premiera 1981)

 

Franciszek Ksawery Branicki w „Polonezie” Jerzego S.Sito,

reżyseria – Janusz Warmiński (premiera 1981)

 

Policjant I w „Operze za trzy grosze” Bertolta Brechta – Kurta Weilla,

reżyseria – Ryszard Peryt (premiera 1980)

 

Sekretarz sądu w „Sprawie Andersonville” Saula Levitta,

reżyseria – Zdzisław Tobiasz (premiera 1979)

 

Oficer służbowy w „Tryptyku listopadowym” wg Stanisława Wyspiańskiego,

reżyseria – Janusz Warmiński (premiera 1978 )

 

Baron Ruprecht Chraposkrzecki w sztuce „Oni” Stanisława Ignacego Witkiewicza,

reżyseria – Piotr Paradowski (premiera 1978 )

 

Neumann w sztuce „Wielki Fryderyk” Adolfa Nowaczyńskiego,

reżyseria – Józef Gruda (premiera 1977)

 

„Ludzie energiczni” Wasilija Szukszyna,

reżyseria – Zdzisław Tobiasz (premiera 1977)

 

Hipnotyzer, Sanitariusz w „A miłość nigdy się nie kończy” Ödöna von Horvátha,

reżyseria – Janusz Warmiński (premiera 1976)

 

Urzędnik portowy w „Korsarzu” Josepha Conrada,

reżyseria – Maciej Domański, Marek Walczewski (premiera 1976)

 

Wyznawca w Pannie „Tutli-Putli” Stanisława Ignacego Witkiewicza,

reżyseria – Janusz Warmiński (premiera 1975)

 

Kardynał Padwy w sztuce „Tragiczne dzieje doktora Fausta” Christophera Marlowea,

reżyseria – Maciej Prus (premiera 1975)

 

Manekin męski 52; Lokaj II w „Balu manekinów” Brunona Jasieńskiego,

reżyseria – Janusz Warmiński (premiera 1974)

 

„Bloomusalem” Jamesa Joycea,

reżyseria – Jerzy Grzegorzewski (premiera 1974)

 

Sąsiad I w sztuce „Skoro go nie ma” Tadeusza Peipera,

reżyseria – Janusz Warmiński (premiera 1973)

 

Student w „Ameryce” Franza Kafki,

reżyseria – Jerzy Grzegorzewski (premiera 1973)

 

Pan w cylindrze w sztuce „Gyubal Wahazar czyli na przełęczach bezsensu” Stanisława Ignacego Witkiewicza,

reżyseria – Maciej Prus (premiera 1973)

 

Policjant w „Na dnie” Maksyma Gorkiego,

reżyseria – Jan Świderski (premiera 1972)

 

Kierownik sali w „Kuchni” Arnolda Weskera,

reżyseria – Janusz Warmiński (premiera 1972)

 

Zmiennik w „Hyde Parku” Adama Kreczmara,

reżyseria – Zdzisław Tobiasz (premiera 1971)

 

Chochoł w „Szewcach” Stanisława Ignacego Witkiewicza,

reżyseria – Maciej Prus (premiera 1971)

 

Maurycy Nikołajewicz „Biesach” Fiodora Dostojewskiego,

reżyseria – Janusz Warmiński (premiera 1971)

 

Grodny w „Krakusie” Cypriana Kamila Norwida,

reżyseria – Małgorzata Dziewulska (premiera 1970)

 

Człowiek Wozuba Tenorita w „Aby podnieść różę” Andrzeja Trzebińskiego,

reżyseria – Janusz Warmiński (premiera 1970)

 

Don Jose Intriguez de Estrada w „Sonacie Belzebuba” Stanisława Ignacego Witkiewicza,

reżyseria – Wanda Laskowska (premiera 1969)

 

Służący w „Wujaszku Wani” Antoniego Czechowa,

reżyseria – Kazimierz Dejmek (premiera 1968)

 

Trzymałkiewicz; Dziad w „Dyliżansie” Aleksandra Fredry,

reżyseria – Jerzy Goliński (premiera 1968)

 

Pastor; Asystent; Gość w „Biografii” Maxa Frischa,

reżyseria – Janusz Warmiński (premiera 1968)

 

Urzędnik policyjny I w „Niemcach” Leona Kruczkowskiego,

reżyseria – Janusz Warmiński (premiera 1967)

 

II Zakonnica w sztuce „Męczeństwo i Śmierć Jeana Paula Marata…” Petera Weissa,

reżyseria – Konrad Swinarski (premiera 1967)

 

Turek w „Zmierzchu” Izaaka Babla,

reżyseria – Bohdan Korzeniewski (premiera 1967)

 

Wartownik w „Incydencie w Vichy” Arthura Millera,

reżyseria – Janusz Warmiński (premiera 1966)

 

Żołnierz II; Chłop II w „Śmierci na gruszy” Witolda Wandurskiego

reżyseria – Józef Szajna (premiera 1966)

 

Kamerdyner w „Mężu i żonie” Aleksandra Fredry,

reżyseria – Janusz Warmiński (premiera 1966)

 

Schwarzer w „Zamku” Franza Kafki,

reżyseria – Janusz Warmiński (premiera 1965)

 

Don Manoel Ocayo w „Martwej królowej” Henryego de Montherlanta,

reżyseria – Jerzy Kreczmar (premiera 1964)

 

Inteligent w sztuce „Niech-no tylko zakwitną jabłonie” Agnieszki Osieckiej,

reżyseria – Jan Biczycki (premiera 1964)

 

Pan I w sztuce „Inkarno” Kazimierza Brandysa,

reżyseria – Wanda Laskowska (premiera 1963)

 

Ludwik XIII, Urzędnik w „Demonach” Johna Whitinga,

reżyseria – Andrzej Wajda (premiera 1963)

 

Żołnierz andorański w „Andorze” Maxa Frischa,

reżyseria – Janusz Warmiński (premiera 1962)

 

Długi w „Kwaterach” Janusza Krasińskiego („Stworzenie świata”),

reżyseria – Zdzisław Tobiasz (premiera 1962)

 

Stulpa w sztuce „Partita na instrument drewniany” Stanisława Grochowiaka („Stworzenie świata” ),

reżyseria – Zdzisław Tobiasz (premiera 1962)

 

Strażnik w „Krucjacie” Krzysztofa Choińskiego,

reżyseria – Jan Bratkowski (premiera 1962)

 

SS-man I w sztuce „Więźniowie z Altony” Jean-Paul Sartrea,

reżyseria – Janusz Warmiński (premiera 1961)

 

Ułan II; Poeta romansowy w „Kramie z piosenkami” Leona Schillera,

reżyseria – Barbara Fijewska (premiera 1961)

 

Sir James Tyrrel; James Blunt w „Ryszardzie III” Williama Shakespearea,

reżyseria – Jacek Woszczerowicz (premiera 1960)

 

Braciszek, Śmierć w „Testamencie psa” Ariano Suassuny,

reżyseria – Konrad Swinarski (premiera 1960)

 

Archibald; Podróżny w „Królu Henryku IV” Williama Shakespearea

reżyseria – Aleksander Bardini (premiera 1960)

 

III Milicjant w „Studniach” Tymoteusza Karpowicza,

reżyseria – Jan Kulczyński (premiera 1960)

 

Chór w sztuce „Lilla Weneda” Juliusza Słowackiego,

reżyseria – Jan Kulczyński (premiera 1959)

 

Ryjek w „Śnie nocy letniej” Williama Shakespearea,

reżyseria – Aleksander Bardini (premiera 1959)

 

Marynarz w sztuce „Tramwaj zwany pożądaniem” Tennessee Williamsa,

reżyseria – Janusz Warmiński (premiera 1958)

 

I Pan w cylindrze w „Procesie” Franza Kafki,

reżyseria – Jan Kulczyński (premiera 1958)

 

Służący w „Prawie męża” Guy de Maupassanta,

reżyseria – Aleksander Bardini (premiera 1958)

 

Kruk w „Osaczonych” Janusza Warmińskiego,

reżyseria – Bronisław Pawlik (premiera 1958)

 

Oficer Gwardii w „Świętoszku” Moliera,

reżyseria – Janusz Warmiński (premiera  1957)

 

Kucharz w „Lecie” Tadeusza Rittnera,

reżyseria – zespół pod kierunkiem Maryny Broniewskiej (premiera  1957)

 

Protokolant w sztuce „Soledad” Colette Audry,

reżyseria – Janusz Warmiński (premiera  1957)

 

Mężczyzna II w sztuce „Yerma” Federico Garcii Lorci,

reżyseria – Janusz Warmiński (premiera  1957)

 

Dujardin w sztuce „Ich głowy” Marcela Aymea,

reżyseria – Zdzisław Tobiasz (premiera  1956)