ROLE ZAGRANE W ATENEUM

 

Ukończył PWST w Warszawie w 1969 roku. Początkowo pracował w Teatrze Ziemi Mazowieckiej, potem w Teatrze Rozmaitości, a od 1982 roku w Teatrze Ateneum.

 

 

SPEKTAKLE Z BIEŻĄCEGO REPERTUARU

 

Juste Leblanc w „Kolacji dla głupca” Francisa Vebera,

reżyseria – Wojciech Adamczyk (premiera 2001)

 

 

SPEKTAKLE ARCHIWALNE

 

„La boheme”,

reżyseria – Andrzej Domalik (premiera 2012)

 

Bob w „Odejściach” Václava Havla,

reżyseria – Izabella Cywińska (premiera 2008)

 

Mifa w spektaklu „Stacyjka Zdrój”,

scenariusz i reżyseria – Adam Opatowicz, Andrzej Poniedzielski (premiera 2008)

 

„Album rodzinny” Jana Kaczmarka,

reżyseria – Adam Opatowicz, Andrzej Poniedzielski (premiera 2007)

 

Łużyn w „Zbrodni i karze” Fiodora Dostojewskiego,

reżyseria – Barbara Sass (premiera 2006)

 

Fomin w „Zmierzchu” Izaaka Babla,

reżyseria – Bogdan Michalik (premiera 2005)

 

Ilia Diadin w sztuce „…i tyle miłości” na podstawie Diabła leśnego Antoniego Czechowa,

reżyseria – Andrzej Domalik (premiera 2005)

 

Guillaume De Cerisay w „Demonach” Johna Whitinga,

reżyseria – Wojciech Adamczyk (premiera 2004)

 

La Cressonniére w sztuce „Frédérick czyli Bulwar Zbrodni” Erica-Emmanuela Schmitta,

reżyseria – Wojciech Adamczyk (premiera 2003)

 

„Zaświadczenie o inteligencji” Jerzego Dobrowolskiego,

reżyseria – Wojciech Młynarski (premiera 2002)

 

Wystrzał w „Skąpcu” Moliera,

reżyseria – Krzysztof Zaleski (premiera 2001)

 

Waldorf Astor w „Herbatce u Stalina” Ronalda Harwooda,

reżyseria – Tomasz Zygadło (premiera 2000)

 

Radca Szymczyk w „Opętanych” Witolda Gombrowicza,

reżyseria – Andrzej Pawłowski (premiera 2000)

 

„Cyrano de Bergerac” Edmonda Rostanda,

reżyseria – Krzysztof Zaleski (premiera 1999)

 

Rotmistrz w „Opowieściach lasku wiedeńskiego” Ödöna von Horvátha,

reżyseria – Agnieszka Glińska (premiera 1998)

 

„Tak daleko, tak blisko” wg Tadeusza Konwickiego,

reżyseria – Krzysztof Zaleski (premiera 1998)

 

Antonio w sztuce „Szalony dzień czyli Wesele Figara” wg P. Beaumarchais, W. A. Mozarta,

reżyseria – Waldemar Śmigasiewicz (premiera 1997)

 

Człowiek z sąsiedniej celi w „Scenach z egzekucji” Howarda Barkera,

reżyseria – Andrzej Pawłowski (premiera 1995)

 

Arialdo (Franco) w „Żywej masce” Luigi Pirandella,

reżyseria – Robert Gliński (premiera 1995)

 

Jimmy w „Operze za trzy grosze” Bertolta Brechta,

reżyseria – Krzysztof Zaleski (premiera 1994)

 

„Czytadło” – Tadeusza Konwickiego,

reżyseria – Robert Gliński (premiera 1994)

 

Arpad Koracz w sztuce „Matka noc” Kurta Vonneguta,

reżyseria – Wojciech Adamczyk (premiera 1993)

 

Stanley w „Śmierci komiwojażera” Arthura Millera,

reżyseria – Feliks Falk (premiera 1992)

 

Polak z A.K., Wuj w „Księdze czasu” Brunona Schulza,

reżyseria – Andrzej Pawłowski (premiera 1992)

 

Ksiądz w „Kosmosie” Witolda Gombrowicza,

reżyseria – Andrzej Pawłowski (premiera 1991)

 

Osoba aktywna w „Burzliwym życiu” Lejzorka Ilji Erenburga,

reżyseria – Maciej Wojtyszko, Waldemar Śmigasiewicz (premiera 1989)

 

Nikifor Pugaczow w „Samobójcy” Nikołaja Erdmana,

reżyseria – Andrzej Rozhin (premiera 1988)

 

Syn Miłosierdowa; Śpiący w „Garażu” Emila Bragińskiego, Eldara Riazanowa,

reżyseria – Janusz Warmiński (premiera 1987)

 

Damse w „Szalbierzu” György Spiró,

reżyseria – Maciej Wojtyszko (premiera 1987)

 

Wykonawca w „Ludziach cesarza” Zygmunta Hübnera,

reżyseria – Zdzisław Tobiasz (premiera 1986)

 

Arias w „Cydzie” Jana A. Morsztyna wg Pierrea Corneillea,

reżyseria – Adam Hanuszkiewicz (premiera 1985)

 

Reżyser w „Sobowtórze” Friedricha Dürrenmatta

reżyseria – Przemysław Basiński (premiera 1984)

 

Cieciszowski w „Trans-Atlantyku” Witolda Gombrowicza,

reżyseria – Andrzej Pawłowski (premiera 1984)

 

Witold w „Pornografii” Witolda Gombrowicza,

reżyseria – Andrzej Pawłowski (premiera 1983)

 

Guildenstern w „Hamlecie” Williama Shakespearea,

reżyseria – Janusz Warmiński (premiera 1983)

 

Herman w „Śmierci Dantona” Georga Büchnera,

reżyseria – Kazimierz Kutz (premiera 1982)